söndag 20 juni 2010

Att ta sig igenom

Min relation till mat är inte vad man kallar sund. Men jag vill dit. Jag kämpar och har gjort det i många år nu. Gud är god och tillsammans kommer jag dit såsmåningom.

Jag och min vän på jobbet samtalade nyss om hur hon tagit sig igenom hetsätande, otroligt vad många tjejer som far illa av detta. En bra självkänsla är en stor och enormt viktig del i det hela, att man gillar/tror på sig sälv. Med åren märker man hur osäkerheten försvinner och man känner sig stark på egna ben tillsammans med Gud. Man behöver inte jämföra sig i varje sekund med kompisen bredvid. Sedan är vi skapta olika, vi är så vackra alla tjejer, större som mindre.

Jag känner att jag är på en otroligt underbar väg till frihet ifrån detta, men visst är det rastlöst och lite ångestfyllt ibland då man inte får göra som man brukar. Man får hitta andra saker att sysselsätta sig med, hitta nya hobbies där man kan lägga sin energi. Man ska inte oja sig över alla tidigare misslyckanden, jag blickar framåt mot en underbar spänannde resa.

2 kommentarer:

Therese sa...

Starkt att du delar med dig av detta. Jag tror att alla tjejer ibland sneglar lite för mycket på "alla andra" istället för att se uppåt och se oss själva med Hans ögon. Jag är övertygad om att du kommer igenom! Kram och bless!

Anonym sa...

Så bra skrivet! Vi behöver verkligen påminna oss om att Gud skapat oss, var och en alldeles unik! Det är inte heller ngn klyscha att det är insidan som räknas. Sen kan vi kämpa med olika saker, då är det skönt att veta att HAN alltid e med! Desiree