torsdag 5 maj 2011

Ullared

Min mamma och jag åkte på tisdags natten till Ullared. Innan resan började ramlade min älskade mamma mitt i mörkret på en trottoarkant och slog upp näsan rejält, 2 jack. Jag som satt kvar i bilen rusade ut så for jag kunde för att hjälpa min mamma som inte riktigt verkade föstå vad som hänt, (varför mamma egentligen gått ut va för att lugna mig att det verkligen va på denna plats som bussen skulle gå, så jag hade lite dåligt samvete ett tag:-). Min scarf fick aggera blodstoppare. Jag tänkte att vi kanske skulle skippa resan men min mamma är inte sån, hon skulle minnsan genomföra vår efterlängtade mor och dotter resa. Vi skrattade mycket under dagen åt det som hänt och åt det vackra ansikte min mamma fått, blåmärken och röda sår. Vi hade en helmysig dag, jag älskar verkligen min mamma så mycket!!!!Vi konstaterade att vi inte blev "Ullared frälsta" men att det va superkul. Jag fyndade jackor till barnen och även till mig som mamma gav mig. Softshell-jackor va superbilliga, bebissaker och leksaker, även heminredning, annars så finns det ju ganska lika priser på ÖoB och Rusta på det andra.
Pappa va så söt med som kvällen innan letat parkering till oss så att vi inte skulle stressa på natten, han skrev även ut kartor till oss så att vi skulle hitta inne på gekås. Puss mina älskade päron, tack för att ni bjöd mig på hela resan!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Har aldrig varit på Ullared. Men att vara ute och åka ensam med sin vuxna dotter verkar så mysigt!
Jag är en 50+ mamma med vuxna döttrar och en son. Maud Bernhardsson

PS. Tack för din alltid så underbara sång. (Var på genrepet till FL) Du har så vacker röst och sjunger med sån värme och innerlighet.Dina sånger känns så äkta och återspeglar din kärlek till Jesus.Så fortsätt!

Hanna sa...

Hej Maud! Tack för de uppmuntrande orden!!!Uppskattar det! det är underbart att få sjunga till Guds ära! Visst är det mysigt att få lite mammatid, nu flyttar ju mina föräldrar utomlands igen så man får passa på:-)
Kram