torsdag 7 januari 2010

Fadderbarnet Henry

Vi har ett fadderbarn i Uganda, han heter Henry. Min pappa åker dit nästa vecka som vanligt varje år och kollar upp så att allt går bra med arbetet. Soluppgång heter fadderbarns organistationen och drivs av vår församling. Underbart!

Nu har vi varit och handlat lite prensenter till Henry som ska skickas med och Jonna har målat och skrivit ett brev till honom, jag var bara tvungen att lägga upp det här på bloggen:

- Henry, du ska må jättebra. Jag tycker du ska ha julafton och jag har aldrig träffat dig.
-Henry jag älskar dig, jag saknar dig, jag har inte träffat dig, bara sett dig på kort. Men pappa orkar inte köra bil så långt bort.
-Henry, jag saknar dig på en hel vecka! Jag, Abbe, mamma och pappa vill hälsa på dig.
-Tack vare gode, du ska välsigna dig Henry.
-Henry du är bäst!

/Jonna

4 kommentarer:

smäm sa...

hahaha, vad gulligt. henry kommer bli hur glad som helst!

Anonym sa...

Hur härligt som helst!!

hanna-mia sa...

haha, bäst!

Marianne sa...

så skönt, väldigt smart att be honom välsigna sig:)