lördag 5 mars 2011

Skolan

Jag har nu varit på praktik i en mångkulturell skola i 2 v, har 3 v kvar. Jag trivs som fisken i vattnet, måste dock säga att man är rätt slut efter en dag, plus att man har egna barn hemma. Förra terminen var jag på en skola som var så svenskt segregerad, trivs bättre på denna skola, massa kulturer på en och samma plats. Vi har afrikaner, asiater, araber och en mängd andra barn från andra delar utav världen. Vissa barn har endast varit i Sverige 2 år, en flicka kom i somras. Jag känner att jag har mer att ge här. Vet dock att det fanns mycket att ge på förra skolan med, föräldrar som konstant jobbar osv men jag känner mig mer hemma här.

Nu på måndag ska jag hålla i min första lektion, jag ska tala med barnen om de svenska däggdjuren. Förtydliga för vissa barn att lejon inte finns i vårat land:-)

Fick tillbaka min tredje tenta idag, jag är så tacksam till Gud för allt han gör för mig och min familj. Jag var så livrädd att börja på universitetet för något år sedan. Var rädd att misslyckas, nu har jag inte kuggat en enda tenta (var dock nära på förra), så jag är otroligt tacksam till Gud! Jag har familj och vänner som trott på mig, trott att jag skulle klara det och det hjälper enormt! Tack!

Igår fick vi även reda på att Kristofer har fått fast jobb och inte länre vikariat på securitas! Vi är sååå glada, var många år sedan någon utav oss hade det! Gud är god!

Inga kommentarer: