onsdag 5 november 2008

USA, familjeliv, feber

Ja, nu är det klart att Obama vann! Bra val, dock har han ej min röst på alla punkter!

Kristofer och jag pratade om att vi sååååå gärna vill åka en roundtrip genom hela USA. Vi har ju velat komma till New York några år, men sen å bila igenom USA, se allt!
Pratade att man kanske skulle kunna göra detta när barnen är 5 å 7 år, men då kom vi på att ska vi nu ha en till knodd så blir det ju där nångång, måste hinnas med före. Vi är sååå nöjda nu, så skönt nu när barnen är större och leker så bra tillsammans, Kristofer är iochförsig helt nöjd!:.)
Det enda jag känner är,- ska jag ha fött mitt sista barn vid 22???Jag vill ju va gravid å va hemma igen, mera;-) Men man ska ju orka med. Jag ska inte prata om att skaffa fler helatiden, men det kommer alltid påtal då mannen inte vill att det ska gå allt för lång tid emellan om man nu ska skaffa. Nu ska vi njuta av att det är lättare och lugnare.
Vet inte vad det är med mig men det måste "hända" saker hela tiden, jag är så impulsiv, skulle Kristofer säga att- ska vi skaffa en till nu? Så skulle jag trots att jag ej vill, säkert gå med på det för att jag tycker det är spännande. Höll på att övertala mannen om att skaffa en hund som jag sett på blocket, hette Charlie, behövde ett nytt hem. Men tur att min man är så vis och "nere på jorden" att säga nej. Jag måste lära mig att "unna" mig att ha det lugnt och skönt, måste inte va jobbigt å massa heeela tiden. Man har ju så mycket ändå, jobb och två barn så man känner ju knappt att man hinner med iallafall ibland:-)

Va på "Mamma Mia" igår me kusin Sara, eller fur Huss kanske man ska säga:-) Såg den en gång till:-) Imorgon ska vi ha pärlkväll i kyrkan 40 st, bjudit in massa vänner vi har. Ska ha mysigt och göra smycken i massvis. Pärler inköpta för 3700 kr:-) Ska äta gott, lyssna på musik å bara mysa. Ska baka min vän Karens goda kycklingbröd till imorgon kväll men, hoppas det blir lika gott som hennes:-)

Nu ligger skruttarna och sover, Jonna har feber stackars, men känns bättre nu. Jag ska efter några "vänner avsnitt (bra sätt att avsluta dagen på:) gå och krypa ner i sängen snart.
Godnatt vänner!

3 kommentarer:

Vera o Wille sa...

Å vad roligt o spännande det lät med pärlkväll. Det låter ju superskoj! :-) Nu flyttar vi till Örebro! ;-) Hoppas att ni hade en härlig o trevlig kväll.

Kycklingbröd lät oxå spännande. Kanske du kan lägga upp receptet på blggen?? :-)

Vera o Wille sa...

Jag är ju fortf sjukskriven så jag jobbar inte....men jag brukar åka in o bara va där o hjälpa mamma lite när hon gör brudbuketter o så. Det är suuuuperkul!!! :-) Annars så är jag heltidsanställd i butiken men jag vill va hemma ett bra tag till. O eftersom jag varit sjukskriven så länge så har jag nästan alla mammadagar kvar. Känns lyxigt o lite bra mitt i allt. :-) Buketterna vi gjorde idag blev jättefina. Ska försöka lägga upp lite bilder sen på bloggen.
Ha en skön söndag! :-)

Frida sa...

Fast jag vet också att du har en blogg :-) För Paulline följer din blogg och jag följer hennes! Allt gott!!