söndag 28 december 2008

En mysig jul

Nu är vi hemma efter några dagar i Uppsala med svärfamiljen, jättemysigt. Jonna hade dock 40 grader flera dagar, samt hennes kusiner, men de va glada och goa. Jonnas ögon va så igentäppta så hon såg ut som en kines, stackars liten.
Vi åt god mat å delade ut en massa klappar, svärfar Toni va tomten, Jonna sa sedan -Är det farfar eller?:-) Ja, men sen när jag frågade så visste hon inte riktigt:-)
Oj vad mycket fint man fick, Kristofer den underbara mannen, parfym, ringar, filmer, hudkrämer, tack älsklingen!

Har hunnit fira med min familj oxå här hemma, Jonathan och Petra va hemma ett tag, de ska få en bäbis:-) Jag ska bli faster, superkul! Jag fick ett så fint silverkors halsband av dem, tack!
Av min mormor och morfar och av mina föräldrar så fick vi pengar så nu ska vi ut och köpa den efterlängtade dammsugaren, har sopat ett tag nu, slut på det! Köp ALDRIG dammsugare på Jula:-)!

Jonna har imorse slagit in paket till Noel och Jodie, några hemmasnickrade sådana, hon blev så glad att hon fick göra det och att hon fick slå in så hon sa:
- Tack mamma, vad glad jag blir, jag älskar dig!
Sött va, sa allt det för lilla pappret jag gav, tacksam unge:-)!
Puss alla, snart ska jag jobba efter dammsugarköpet, tror det blir en Bosch:-)

4 kommentarer:

Rakel sa...

Försök att inte dammsuga upp några sockor e. dyl. He he he.

Saaza sa...

Det låter som en jättefin jul :)
Vad söt Jonna är ^^
Lycka till med dammsugeköpet ;)
MvH / Saraa

* Crista * sa...

Mysiga Hanna!!!

Låter underbart. Vi ses imorn! :D
"Se där är Hanna lika snygg som alltid!" Så sant, så sant.

KRAM

Paula sa...

vi borde planera semester tillsammans i sommar! det vore väl mysigt! har ni nån gemensam semester? ni kanske redan har planer?