måndag 20 juli 2009

What a day!

Jag å barnen skulle ta oss till stan idag. Fick som tur va plats på bussen med vagnen som inte annars är en självklarhet. Mamma va trött och hungrig så vi gick till MC på en gång. jag beställer 3 happy meal, när jag sedan ska betala hittar jag ej mitt kort i plånboken, jag ber om ursäkt och går får att ringa Kristofer. Ringer honom 10 gg, men eftersom han jobbat vaken natt 4 nätte irad och ej fått sova mer än 3 timmar per dygn svara han inte. Jag trött och grinig packar ihop barnen i vagnen för att åka hem på en smockad buss och hämta kortet, men glassbiljetter hade vi iallafall så de fick varsin innan vi gick därifrån. Väl hemma hämtar jag kortet och vi går raskt och väntar på nästa sommartids buss. Klockan närmade sig halv ett och jag visste att jag kanske behövde rycka in på jobbet idag kl 15 ifall det krisade. Väl på stan tog vi BK istället för omväxlings skull:-) Hinner med två leksaksaffärer och nån till då jag få reda på att jag måste jobba. Ringer hem till gubben för att säga att han måste hämta mig å barnen...ingen svarar...kanske 10 gg denna gång me:-) Ni fattar att jag inte va på topp, stress, stress, stress, jag som ville ha en mysig dag med mina barn! Vi fick vänta in en ny buss för att åka hem å väcka pappa så han kunde skjutsa mig. Det va full buss, jag ställde vagnen där man ej får längst bak trots massa vagnar, men chaffisen såg inget:-) Orkade inte vänta 40 min till!!! Kristofer ringer som tur var på bussen och säger att han hämtar oss i vivalla centrum när vi klivit av. Klockan 16 va jag på jobbet....det va lugnt...vadå mycket?:-) Men det hade tydligen varit det innan...jaja...vissa dagar vill man bara glömma...imorgon hinner jag busa med godingarna tills kl 15, ska även få finbesök då av svärföräldrarna, najs!!

2 kommentarer:

rebecca sa...

stackare, vilken tuff dag!

Hanna sa...

Ja...man får be Gud om styrka:-)