söndag 15 november 2009

Sanna Lundell skriver:

Tack snälla ni

för alla julberättelser. Jag är så glad att ni delar med er. Jag har nämligen bestämt mig för att skapa The perfect christmas ever!!!! Era storys hjälper mig på vägen...Ni kan inte föreställa er hur många olika jular jag har firat i så vitt skilda sinnestämningar och med så många olika traditioner. Jag har alltid älskat julen själv med känner mig lost i julsammanhang och har varit omgärdad av en massa julångest. Därför har jag nu beslutat att skita i alla som hånar eller räds julen och istället skapa nytt. Jag tror på enkelhet. Jag tror på vitt. Jag tror på vila. Jag tror på mat, men på behändig skön mat. Jag tror på lagom. Jag tror också på att Jesus ska in i matchen ordentligt. Vill ha en fin krubba. Vill läsa julevangeliet. Julotta månne? Jag vill att mina barn skall kunna blicka tillbaka på sin barndoms jular med nostalgi och vackra minnen.


AMEN SISTER!

1 kommentar:

Paula sa...

hon är klok den dära sanna!