torsdag 23 april 2009

snabbmakaroner hos Paula

Har rast nu på jobbet, tänkta skicka in ett inlägg.
Sålt två idag iallafall:-) Jag gick en rask promenad på lunchen, snacka om att jag va lite skakig då jag kom tillbaka för att äta, har börjat blivit det när jag motionerar på lite tom mage:-) Skulle aldrig funka för mig att ta en promenad innan frukost, då mår jag illa, men detta har kommit på senare år. På gymnasiet kunde jag och Paula skita i frukost, lunch och satt i skolan vid 16:00 me huvudvärk innan vi gick hem till antigen mig och åt Scones eller till henne och åt köttbullar å snabbmakaroner:-) Stackars föräldrar, vi hade slut på alla matpengar i mitten av nästan varje månad för att vi käkade upp dem på MC några gg per dag me våra blivande män:-)
Men man ville ju inte säga att man inte hade pengar, så ibland när mamma frågade ville jag ej ljuga men jag svarade att-Ja det har jag, fast jag egentligen bara hade en femtioöring i fickan, men jag ljög ju ej:-)
Vi visste iallafall att vi inte skulle hungra ihäl för jag hade mjöl och olja och salt till sconsen (tog vatten ist för mjölk:) och Paula hade alltid makaroner och köttbullar. Minns när vi fick pengar så köpte hon ett kycklingfilé paket, snacka om lyx då när de kostade 99 kr kg:-) Nu är det ju billigare än köttfärs!

Ska gå och jobba igen...vill bara hylla min man en kort stund!
Tack för att du diskar och handlar, ja, du fixar så mycket. Inte minst, du tar hand om barnen så bra och är hemmapappa då du ej jobbar natt! Nu är det jag som får uppdatera mig om hur de ätit osv hela tiden när jag kommer hem ist för tvärtom:-) Love you!

4 kommentarer:

shirin sa...

bjöd inte de blivande männen på MC? ;)

Paula sa...

haha! det va tider det! ingen mat hemma,men alaltid nya kläder :o) ekonomiskt ansvar, det är vad det är! jag tror jag ska föda i natt! jag har bestämt mig för det!

Anonym sa...

haha, ja du Shirin, men det va mest sådär innan vi blev ihop me karlarna, sen snodde vi deras stålar så de inte kunde köpa nåt annat kul, haha, tjejer planerar bröllop, dyrt...:-)/hanna(jobbdator)

Anonym sa...

Haha, nä, vi hade ju annat fint, man trodde man gick ner i vikt på våran diet, men nope:-)
I jesu namn ska han komma ut nu!!!!