måndag 12 januari 2009

ja ibland är det inte alltid kul

Idag hade vi en liten familjedag, eftersom vi jobbar varje helg, antingen jag eller mannen så va vi hemma båda idag innan jag skulle jobba på kvällen:-) Så vi hade "lilllördag" me familjen. Gick till lekparken i blåsten, sen vidare till Ica-Maxi. Jonna va jätteduktig på att gå, Abbe lille vän somnade påvägen tillbaka.

Väl hemma va jag aptrött, kanske berodde på att jag sover överallt hemma och vaknar å ger välling och inte riktigt får den där sovmorgonen. Men nog sover jag på förmiddagen, jag är aptrött, stackars barn, deras mamma är frånvarande:-)

Men, men...iallafall...Kristofer lagade mat när vi kom hem, baconsås med pasta, apgott, han fick upp kock-självförtroendet där:-) Sen va det bara ni vet såndär degkänsla...man orkar inte göra nåt hemma överhuvud taget, Kristofer orkade ta tag i disken. Abbe gnällde, Jonna me, va trötta, svårt nu när vi slutat med att Abbe sover på dagen, idag gjorde han ju det, men det blir lite upp och ner dagar. Men det är bättre att de får vara gnälldagar me tidig läggning iallfall:-)
Jag mådde inte så bra och ville va ifred så Kristofer sa att jag skulle gå å ta en dusch eftersom jag strax skulle till jobbet...nu är det så att Abbe ALLTID duchar eller badar med mig, he loves it så det går inte att smyga me duschen...Jonna va så ledsen på nåt hon inte fick för pappa så när jag sitter i badkaret trött och försöker ha en stund med gud och bara relaxa så står det två förtvivlade ungar utanför dörren och gallskriker, jag menar riktigt oxå, de va så trötta och de är mammiga:-) Kristofer blev arg och jag sa-ja, jag kommer-...tror ni det hjälpte?-nej!!!!Men men är ju kul å va poppis:-)

2 kommentarer:

Paula sa...

oh yes! småbarnslivets ljusa stunder... vad har men gett sig in på?? :oD

Joel sa...

Hanna verkar ha ett par favorituttryck? :) samma aputtryck som jag använder mig av ju! :D :p